Dag 2

Idag gick det mycket bättre än igår eftersom jag inte kände ngt sötsug. Jag har powerwalkat 50 min på morgonen före frukost. Jag har klarat dagen utan kolhydrater och det gick ganska bra förutom att jag kände mig riktigt trött. Kanske för att kroppen inte är så van vid så mycket motion (syftar på gårdagen) på en dag (japp för mig är det mycket eftersom jag rör mig redan rätt så mycket på min vardag) eller så var det pga att kroppen inte hade tillgång till den energikälla som den är van vid i form av kolhydrater. Kolhydrater är som ni kanske redan känner till är kroppens främsta energikälla för att det är så mycket lättare och snabbare för kroppen att förvandla kolhydrater till energi än att förvandla fett till energi.
JAg tänkte köra pilates eller powerwalk även på kvällen men jag kände mig så trött så det inte gick helt enkelt.
JAg är i övrigt nöjd med dag2...
Igår vägde jag 64kg dvs min startvikt. Vi får se igen på dag 7.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0